CennetForum || Paylaşımın Doruk Noktası
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

CennetForum || Paylaşımın Doruk Noktası

15/03/2008 den Beri Sizinleyiz...
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Modifiye Nedir?

Aşağa gitmek 
2 posters
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin


Erkek
Mesaj Sayısı : 415
Yaş : 37
Nerden : İstanbuL
Kayıt tarihi : 14/03/08

Özel Profil
Başarı Puanı:
Modifiye Nedir? Left_bar_bleue100/100Modifiye Nedir? Empty_bar_bleue  (100/100)
Tuttuğunuz Takım: Galatasaray

Modifiye Nedir? Empty
MesajKonu: Modifiye Nedir?   Modifiye Nedir? EmptyPerş. 12 Haz. 2008, 11:15

Modifiye nedir??


Gücü artirmak, yol tutuşu ve frenaji güçlendirmek, kabin ve
karoserde degisiklik yapmak, bir baska deyisle otomobili ayricalikli
kilmak..
Tuning yada diger adiyla Modifiye denince akla ilk gelen motorda güç
artirimi oluyor. Neredeyse motorun üretimiyle birlikte gelismeye
baslayan modifiye islemi, günümüzde bir sektör haline geldi. Tabii
boyutlari da çok genisledi. Artik standardin disinda otomobilin gücünü,
yol tutus özelliklerin! ve görünümünü degistirmek amaciyla yapylan
islemler modifiye olarak adlandiriliyor. Teknolojinin gelismesi,
ürünlerin farkli zevklere göre tasarlanmasini sagladi. Bu degisimde
motorsporlarinin da katkisi çok büyük. Öyle ki, kabin içindeki
"süslemelerden" alüminyum görünümlü depo kapaklarina kadar tüm
aksesuarlarin temelinde motorsporlari yatiyor. Dis görünümde
jant-lastik, karoser kiti, farlar, far kaslari, son susturucular,
aynalar ve hava kanallari otomobili farkli kilan ayrintilar. Bu
aksesuarlardan bir bölümü, otomobilin sadece görünümüne degil, yol
tutusuna da katki sagliyor. Kabindeyse direksiyon simidi, vites topuzu,
konsol kaplamalari koltuklar ve renkli gösterge zeminleri yapilan
degisiklikler arasinda yer aliyor.

Modifikasyonun temel amaci, gücü artirmak. Standarttan daha genis
piston kullanmak ya da egzantrik milinin derecesini degistirmek, motora
güç kazandirmanin en etkin yollari.

Bunlari destekleyen diger islemler, elektronik beyin programinin
gelistirilmesi ve hava emmeyle egzoz sisteminin modifikasyonu. Turbo
takviyeli motorlarda bu islemlere ek olarak turbo valfinin basinç
limitini artirmak, intercooler'i büyütmek ve pop-off supapi monte
ederek güç artirilabiliyor.
Otomobilde teknik olarak vaDilan modifikasyon sadece gücü artirmayi
degil, yol tutusu güçlendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artirmayi da
kapsiyor. Bu degisimler neredeyse bir zincir gibi birbirini takip
ediyor, çünkü gücü artirilan otomobili yolda tutmak için birtakim
teknik degisiklikler yapmak ve güvenli durabilmesini saglamak için fren
sistemini güçlendirmek gerekiyor. Biri eksik oldugunda, kötü
sonuçlanabilecek kazalarin yasanmasy her an mümkün. Bu nedenle modifiye
islemini profesyonel kisilere birakmak en dogrusu. Dünyanyn en büyük
modifiye firmalarinin Türkiye temsilcilikleri bu amaçla hizmet veriyor.
Bu arada kullanilan parçalarin mutlaka belgeli ve trafikte kullanima
uygun olduguna dikkat etmek gerekiyor.

Dikkate alinmasi gereken bir baska nokta da bu isin hobi olarak
degerlendirilmesi. Son yillarda özellikle performans tutkunu gençler
arasinda yaygynlasan modifiye, farkli amaçlarla yapildiginda,
insanlarin hayatini tehlikeye atacak sonuçlar dogurabilir. Yarismak
için caddelerin uygun olmadigini unutmamak gerek. Eger yarismak ve
otomobilinizin performansini görmek istiyorsaniz, yapmaniz gereken tek
sey, bu yil sampiyona olarak düzenlenecek drag yarislarina katilmak.
Toplam 7 siniftan (1600 cc'ye kadar* 1600-2000 cc arasi*2000-4000 cc
arasi*4000-6600 cc arasi*Turbo ve / kompresörsüz*6601 cc nitrosuz ve
asiri beslemesiz*asiri beslemeli) olusan sampiyona 6 yaristan olusuyor.
Yarislarla ilgili ayrintili bilgi almak için Türkiye Otomobil ve
Motorsporlari Federasyonu'nu 0216 46511 55 no'lu telefondan
arayabilirsiniz.


Traction Control

Halk arasinda "anti-patinaj sistemi" olarak da isimlendirilen çekis
kontrol sistemi, elektronik bir aktif güvenlik ünitesidir. Çekis
Kontrol Sistemi Nedir?
Otomobilin çekise sahip tekerleklerinden herhangi birisi gereginden
fazla dönüp patinaja düstügünde devreye giren sistem gazi kademeli
olarak kesip motor gücünü gerekli oranda düsürerek patinaji önler.
Böylece tekerleklerin yola tutunmasi saglanarak aracin güvenli bir
sekilde yol almasi saglanir.


Hangi araçlara uygulanabilir?

ABS fren sistemli ve enjektörlü her türlü araca uygulanabilir.

Çekis Kontrol Sistemi'nin avantajlari nelerdir?



Çekis Kontrol Sistemi bulunmayan araçlarda kaygan zeminlerde (islak,
buzlu, toprak, vb.) ve dönüslerde gereginden fazla gaza basilmasi
durumunda çekis yapan tekerlekler hizla bosa döner ve aracin
savrulmasina sebep olabilir. Oysa Çekis Kontrol Sistemi bulunan
araçlarda her türlü yol sartlarinda emniyetli yol tutus saglanir.

- Sürüs güvenliginizi arttirir
- Virajlarda yoldan çikmanizi engeller
- Kayfan zeminlerde güvenli yol almanizi saglar
- Her türlü yol sartinda daha performansli kalkis yapmaniza yardim eder
- Lastik ömrünü uzatir
- Aks, debriyaj balatasi, sanziman vb. aktarma organlarinin ömrünü uzatir
- Kullanim tarzina göre ayarlanabilir
- Istenildiginde devreden çikartilabilir
- Aracin orjinal tesisatini bozmaz
- -40 C, +80 C ortam sicaklakliklari arasinda çalisabilir


"... Yaptigim inceleme ve test sürüslerinde hiçbir olumsuzluk görmedim.
Gerek üretim sekli, gerekse elde edilen sonuç itibariyla çok
profesyonel bir sistem. Ürünün en büyük avantaji sürücünün kullanim
tarzina göre ayarlanabilmesi ve aracin orjinalligini bozmamasi. Bu
sistem hem istenildiginde devreden çikartilabiliyor, hem de sökülmek
istendiginde hiçbir olumsuz iz birakmiyor.
SÜRÜS GÜVENLIGI IÇIN FAYDALI VE GEREKLI." Onno Usta


Nos


Bir motordan en fazla guc artisi NOS ile saglanir. Calisma prensibi cok
basit olan NOS, otomobilin herhangi bir yerine monte edilen tuple
kontrol ediliyor.

Tup baglantilarla, istenildiginde motorun yanma odasina yakit ve
havanin yaninda "nitroues oxide" gazi veriyor. Bu gazin sogutucu
etkisi, genlesme katsayisini dusuruyor ve yanma odasina normalin cok
ustunde miktarda oksijen dolmasina neden oluyor. Bu sayede yakit daha
iyi yaniyor, patlama cok daha siddetli gerceklesiyor ve guc artiyor.

Kiti bir tup, butonlar ve motor ici baglanti aparatlarindan olusan
NOS'u aktif hale getirmek tupun vanasi, ardindan iceride bulunan ana
kumanda dugmesi aciliyor, gaz pedalinin altinda bulunan buton, gaza tam
basilmasi halinde aktif hale geliyor ve "nitroues oxide" gazi yanma
odasi icine pompalaniyor.



Sahip olduğu potansiyel gücün hepsini verebilecek olan bir motorla
ilgili opsiyonları göz önüne almak zorunda olduğunuzda; nitro oksidin
size verebileceği kapasitede hiçbir benzerinin olmadığını görürsünüz.
Nitro sistemine herbir beygir gücü için bir dolar esasıyla bakarsanız,
NOS’dan alınan bir nitro sisteminin kıymetli yatırımızın herbir doları
için en büyük değeri temin ettiğini göreceksiniz. Yıllar boyunca var
olan tecrübelerimiz sadece birkaç saat içerisinde 50 ila 500 beygir
gücü ilave etme yeteneğine sahip ürünlerimizden performansçılar ve
yarışçılar gibi çoğunluğun etkilendiğini bize ispatlamıştır.
Uygulamanız için doğru sistemi dikkatlice seçmek suretiyle sedece NOS
sisteminizi harekete geçirerek motorunuzun hacmını iki katına
çıkartmayla mukayese edilebilecek bir performans artışı ve güvenlik
faktörü yönünden emin kılınmış olacaksınız.


Nitro Oksid ve Emisyonları

Nitro Oksid’in (N2O) kullanılması havayı kirleten nitrojen oksitlerinin
(NOx) artması anlamına gelmez. Elbette ki NOS’un yaptığı “sadece yarış
için” olan sistemler, emisyon kontrollü motorlarda kullanımı kanuni
değildir. Buna rağmen, NOS sistemlerinin çoğu 50 eyaletten ABD’de
kullanımının kanuni olduğuna dair belge almıştır. Emisyon kontrollü
araçlarda kullanım tasdiki bağımsız laboratuvar testleri tarafından
alınmış olup, bu NOS sistemlerinin egzost emisyonlarının normal sürüş
koşullarında arttırılmadığı ispata bağlanmıştır. Emisyon kontrol
tüzüklerine bağlı olan motorlarda emisyon müsadeli NOS kitlerinin
kullanılmasını öneririz


NOS Sisteminizin İnce Ayarı (Tuning)için Hatırlanması Gereken Birkaç Önemli Husus.

Bu çok eskimiş bir ifade gibi gözükse de, Nitro deneyiminizin başarılı
mı, başarısız mı olacağı konusunda muhtemelen daima 1 numaralı sebebi
olacaktır. Daima herhangibir başlamadan evvel sisteminize konulan bütün
talimatları okuyun! Motorunuzda bir şeyin değiştirilmesine karar
verebilirsiniz veya dergilerde okuduğunuz sistemimizden farklı yeni bir
şey dizayn etmiş olduğumuzu görebilirsiniz. Biraz zaman ayırarak bütün
talimatları dikkatlice okuyun.
Daima tutucu şekilde başlayın. Tavsiye ettiğimiz jet kombinasyonları
hakkındaki tavsiyelerimizi takip edin ve ayar gerektiren bir sisteme
sahipseniz en alt seviyeden işe başlayın. Jetleri değiştirmek daima
birkaç dakikanızı alır bu sebepten en üst seviyeden başlayarak gereksiz
riskleri üstlenmeyin
Motorunuzun ne kadarlık bir gücü kaldırabileceği hakkında gerçekçi
olun. Burada ileriye gitmeyin. Siz sadece motorunuzda bulunan parçaları
kesin olarak biliyorsunuz. Bu parçalar hakkında şüpheniz varsa, bizim
teknik hattımızı arayabilir ve size yüksek tecrübesi olan teknik
elemanımız bu özel kombinasyonunuz için nelerin emin olduğu hakkında
yardımcı olur. Motorunuzda neyin olduğunu bilmiyorsanız o taktirde
motorun içindekilerin fabrikanın taktıklarından ibaret olduğu
farzedilerek en emin durumda olacak ve bu uygulama için doğru sistemi
seçeceksiniz.
Güç, yakıttan gelmektedir. NOS Sistemi çalışırken, sisteminizin tedarik
ettiği ilave yakıt miktarıyla ilave güç ayarlanır. Eğer yakıt orada
değilse hiçbir zaman güç olmaz ve hiçbir nitro miktarı veya başka bir
şey onu geri getiremez.
Sistemin kullanılması esnasında mümkün olan yakıt miktarını idare eden
el altında tipik iki kontrol vardır; yakıt jet ebadı ve yakıt basıncı.
Sistem yakıtı akıtırken, doğru yakıt basıncı okunur. Bazı yakıt basınç
regülatörleri hatalı rakkam verirler, çünkü basınç okuma sistemi
çalışmazken tırmanırlar. Bu olduğu zaman, gerçek akan yakıtın basıncı
umulandan çok daha aşağıda olup, problem yaratacaktır. Yanlış ateşleme
veya detonasyon ile ilgili problemlerle karşılanınca, DAİMA ilk önce
nitro jet miktarını azaltın! Gücün yakıttan geldiğini hatırlayın,
Nitro’dan değil, yakıt vermek suretiyle soğutmaya çalışmak, basit
olarak biraz daha güç verir ve problemi karışık hale getirir.
Karbüratörler aşırı zengin işleyen soğutucuyla jetlenir ve daha az güç
üretir. Aşırı zenginleşerek jetlenen NOS sistemleri muhtemelen biraz
daha güç verir, böylece problemlerle karşılaşırsanız, ilk evvela nitro
jetin (jetlerin) miktarını azaltın. Sisteminizin nasıl çalıştığının
yanıtını almak için bujilerinizi kontrol ettiğinizde, HERBİR BUJİYİ
KONTROL EDİN, sadece kolay ulaşılabilenleri değil. İki silindir hiçbir
zaman aynı şekilde çalışmaz.Nitronun bir karakteristik özelliği de
bujileri temizlemesidir, öyle ki daha yeni takılmış gibi gelir.Buji
porseleni üzerinde küçük gümüş parçacıkları gibi detonasyon işaretleri
varsa nitro jet miktarını azaltın.Bujinin toprak kordonu bir
mavimsi-gökkuşağı renkleri gösteriyorsa, nitro jet miktarını
azaltın.Eğer toprak hattları erime emareleri veriyorsa, nitro jet
miktarını azaltın ve daha kısa olan ve daha kalın toprak hatlı buji
takın.
Hiçbirşeyi değiştirmediğiniz halde sisteminiz aniden problem çıkarmaya
başlarsa kuralı bozan sıklıkla bir tıkanmış nitro veya yakıt
filitresidir. Sisteminizle birlikte verilen talimat broşürü nitro ve
yakıt filitre elemanlarının nerede bulunduğunu gösterir, onları
periyodik olarak kontrol edin.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.cennetforum.tk
coadmin
Co Admin
Co Admin
coadmin


Mesaj Sayısı : 70
Kayıt tarihi : 18/03/08

Özel Profil
Başarı Puanı:
Modifiye Nedir? Left_bar_bleue27/100Modifiye Nedir? Empty_bar_bleue  (27/100)
Tuttuğunuz Takım: Galatasaray

Modifiye Nedir? Empty
MesajKonu: Geri: Modifiye Nedir?   Modifiye Nedir? EmptyC.tesi 14 Haz. 2008, 19:29

bizim arabayada abim modifiye yapdı:9
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Modifiye Nedir?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Honda Modifiye
» Nissan 350Z [Modifiye]

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
CennetForum || Paylaşımın Doruk Noktası :: Araba Diyari :: Modifiyeli Arabalar-
Buraya geçin:  
forum kurmak | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar